Informacja o RODO
Klauzula informacyjna dla
Klientów Ochrony Osób i Mienia ADLER, ul. F. Walczaka
41b, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
Realizując obowiązki informacyjne dotyczące ochrony danych osobowych, wynikające z Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) („RODO”), które weszło w
życie 25 maja 2018r. w związku z pozyskaniem od Państwa danych osobowych przekazujmy, następujące
informacje:
1. Kto jest administratorem danych osobowych?
- Uprzejmie informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych, czyli podmiotem który decyduje o
celach i sposobach ich przetwarzania jest firma Ochrona Osób i Mienia ADLER, ul. Franciszka
Walczaka 41b, 66-400 Gorzów Wielkopolski, NIP: 5993230787.
2. W jakim celu są przetwarzane Państwa dane i na jakiej
podstawie?
Podane przez Państwa dane będą przetwarzane w celu:
- zgoda osoby na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora – ( art. 6 ust. 1 lit. a) RODO)
- zawarcia i realizacji umów zawartych z Panią/Panem - podstawą prawną przetwarzania danych jest
niezbędność przetwarzania do zawarcia i realizacji umowy – (art. 6 ust.1 lit. b) RODO)
- przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym
interesem administratora jest możliwość dochodzenia przez niego roszczeń oraz obrony przed
roszczeniami – (art. 6 ust.1 lit. f) RODO)
- wypełniania przez Administratora obowiązków przechowywania dokumentów księgowych dotyczących
realizacji umów - podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na Administratorze, wynikających z ustawy o rachunkowości – (art. 6 ust.1 lit.
c) RODO)
- marketingowym tj. oferowania produktów i usług świadczonych przez Administratora – podstawą
prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego
interesu administratora; prawnie uzasadnionym interesem administratora jest dostarczenie klientom
informacji o produktach i usługach świadczonych przez Administratora – (art. 6 ust.1 lit. f) RODO)
- w celu badania satysfakcji klientów - podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność
przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; prawnie uzasadnionym
interesem administratora jest utrzymywanie wysokiej jakości naszej obsługi oraz poziomu
zadowolenia naszych Klientów z produktów i usług – (art. 6 ust.1 lit. f) RODO)
3. Czy mogą Państwo odmówić podania danych osobowych, o które
prosimy?
- Podanie danych w związku z zawieraną umową są konieczne do zawarcia umowy oraz wykonywania czynności
wynikających z umowy – bez ich podania nie będzie możliwe zawarcie umowy. Podanie danych w celach
marketingowych jest całkowicie dobrowolne.
4. Czy Państwa dane osobowe będą przekazywane do państw trzecich lub
organizacji międzynarodowych (poza Europejski Obszar Gospodarczy)?
- Administrator nie będzie przekazywał Państwa danych do państw trzecich lub organizacji
międzynarodowych (poza Europejski Obszar Gospodarczy).
5. Jak długo będą przetwarzane Państwa dane osobowe:
- Dane osobowe będą przetwarzane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartych umów lub do
momentu wygaśnięcia obowiązku przetwarzania danych wynikających z przepisów prawa lub wycofania przez
Państwa zgody, jeżeli dane przetwarzanie były w oparciu o wyrażenie zgody.
6. Jakie prawa Państwu przysługują?
Przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora informacji o przetwarzanych
danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu
maszynowego, w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy
lub na podstawie zgody. Przekazane dane osobowe może Pani/Pan przesłać innemu administratorowi danych
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania
danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych
osobowych jest zgoda. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonaliśmy na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Jak mogą Państwo korzystać ze swoich praw?
- Administrator zapewnia podmiotom danych realizację uprawnień dotyczących ochrony danych osobowych
wynikających z RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
- W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych lub z
inspektorem ochrony danych, do których dane kontaktowe zostały wskazane wyżej.
8. Jak skorzystać z prawa do wniesienia skargi?
- Jeżeli uważają Państwo, że przetwarzamy Państwa dane osobowe niezgodnie z przepisami prawa, mają
Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj.
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9.
- Ochrona Osób i Mienia ADLER, ul. Franciszka Walczaka 41b, 66-400 Gorzów Wielkopolski, jako
administrator danych, informuje Panią / Pana, iż podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu
odpowiedzi na Pani/Pana zapytanie. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do odpowiedzi
na zapytanie, a także zgodnie z innymi/powiązanymi przepisami prawa. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do
treści swoich danych - ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia
danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
Dane mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie odrębnych przepisów prawa. Ma Pan/Pani
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych
Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27
kwietnia 2016 r. W sprawie swoich danych osobowych mogą Państwo się kontaktować pod adresem email: sekretariat@adlercomplex.pl lub pod adresem ul.
Franciszka Walczaka 41b, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
Polityka Prywatności